Hvordan skriver man et CV som logistikassistent?
For at skrive et godt CV er det vigtigt, at du læser jobopslaget grundigt. Du skal f.eks. vide, hvilke opgaver og ansvarsområder, der specifikt kræves. Ud fra disse oplysninger kan du så begynde at skrive dit CV.
Opbygning af dit CV som logistikassistent
Alle CV'er består af en række standarddele. Som du også kan se i CV-eksemplet, bør et CV indeholde følgende dele:
- Personlige oplysninger (overskrift)
- Personlig profil
- Erhvervserfaring
- Uddannelse
- Færdigheder
Derudover er der andre komponenter, du kan tilføje, hvis de er relevante for jobbet.
Personlige oplysninger
Et CV indeholder altid dine personlige oplysninger, som f.eks. navn, adresse og kontaktoplysninger. Så det gælder også for en logistikassistent. Så sørg for, at dine oplysninger er opdaterede, så en rekrutteringsmedarbejder eller potentiel arbejdsgiver kan få fat i dig.
Derudover kan en LinkedIn-profil altid være en god tilføjelse til dit CV. På den måde kan en arbejdsgiver straks se de anbefalinger, du måtte have fået fra tidligere arbejdsgivere.
Derudover er det også vigtigt at tilføje et foto til dit CV.
Navn: Jonas Andersen
Funktion: Logistikassistent
Adresse: Strøget 15, 3230, Kibæk
Telefon: +45 42 87 65 43
E-mail: [email protected]
Fødselsdato: 10. januar 2004
LinkedIn: /in/jonasandersen
Profiltekst
Din profil er din første chance for at imponere en arbejdsgiver. Her skriver du et kort resumé om dig selv, hvem du er, og hvad du kan tilbyde. Så sørg for også at fortælle om dine evner til at håndtere, pakke eller klargøre (indgående) ordrer til forsendelse. Målet er at gøre læseren nysgerrig, så vedkommende får lyst til at læse resten af dit CV.
Erhvervserfaring for en logistikmedarbejder
Når du beskriver din erhvervserfaring skal du bevise, at du er egnet til jobbet. Se nøje på den ledige stilling, og tilpas derefter dit CV. Beskriv det arbejde, du har udført i dine tidligere jobs. Hvis du har opnået gode resultater eller præstationer, så sørg for også at skrive dem på dit CV,
Logistikassistent, Transportlution
januar 2022 - Nu
- Håndterede modtagelse og afsendelse af varer.
- Udfør kvalitetstjek og sørg for, at produkter og ordrer er korrekte.
- Administrerede oplagring af varer, herunder brug af gaffeltrucks og vogne.
- Koordinerede lastning og losning af lastbiler og overholdt nøje sikkerhedsforanstaltninger for at undgå uheld.
Logistikassistent, Rotec Logistics
marts 2020 - 2022
- Overvåge lastning og losning af lastbiler.
- Bidrog til designet af et nyt lagerlayout, så vi kunne få plads til flere produkter på det samme antal kvadratmeter.
- Koordinerede indgående og udgående forsendelser.
- Udførte forskellige administrative opgaver ved hjælp af scannere og ERP-systemer for at overvåge og optimere logistikprocesser.
Uddannelse
Det er vigtigt altid at nævne den uddannelse, du har taget. Til et job som logistikassistent er der flere uddannelser, du kan tage. Du kan tænke på erhvervsuddannelser som 'Lager- og transportmedarbejder'. Her lærer du alle de nødvendige færdigheder og det ansvar, der følger med jobbet.
Erhvervsuddannelse i Lager- og Transport, TEC i København
august 2017 - juli 2020
Færdigheder
Som logistikmedarbejder, er der altid en række færdigheder, du bør nævne på dit CV. Det er de færdigheder, der viser en potentiel arbejdsgiver, at du er i stand til at udføre det pågældende job. Præcis hvilke færdigheder, du skal nævne, afhænger af den nøjagtige stilling du søger. Så sørg for, at du ved, hvad en potentiel arbejdsgiver forventer af dig. Her er nogle relevante færdigheder til et CV for en logistikassistent:
- Viden om lagerstyringssystemer
- Erfaring med håndholdte scannere
- Betjening af gaffeltrucks og palleløftere
- Computerfærdigheder (MS Office, logistiksoftware)
- Viden om forsendelses- og modtagelsesprocedurer
- Erfaring med kvalitetskontrolsystemer
- Viden om sikkerhedsforanstaltninger og -procedurer
- Kendskab til forsendelsesdokumentation og mærkning
Der er også en række gode egenskaber, du bør besidde. Det er klogt at nævne nogle gode egenskaber ud over dine kompetencer. Det viser, at du kan fungere godt på arbejdspladsen sammen med dine kolleger. Det kan f.eks. være:
- Organisatoriske færdigheder
- Opmærksom på detaljer
- Samarbejde
- At arbejde under pres
- Løsningsorienteret
Nævn andre relevante oplysninger i dit CV
Dit CV indeholder nu de vigtigste dele. Du har et godt grundlag for at begynde at søge job. Alligevel kan der være flere ting, du kan tilføje. Som logistikassistent skal du kunne arbejde med mange forskellige mennesker. Derfor kan det være godt også at nævne dine sprogfærdigheder i dit CV.
Hvis du har specifikke certifikater, som du har brug for som logistikassistent, kan du også tilføje dem. Tænk f.eks. på et truckcertifikat eller et VCA-certifikat.
Konklusion
Selvfølgelig skal indholdet af dit CV være i orden. Men du må heller ikke glemme layoutet. Du kan trods alt kun give et førstehåndsindtryk én gang. Så sørg for, at du også er opmærksom på korrekt formatering i dit CV, så det også ser visuelt tiltalende ud.
Overgå dine konkurrenter med et perfekt CV. Få tips fra rigtige karriereeksperter, og øg dine chancer for at få et job.