CV-eksempel marketingmedarbejder

Som marketingmedarbejder er det dit job at markedsføre et produkt eller en tjeneste på den bedst mulige måde ved at nå ud til den rigtige målgruppe. Men hvad nu, hvis du er på udkig efter en ny arbejdsplads? Så er rollerne byttet om, og det er dit job at gennemføre en vellykket brandingkampagne, nu med dig selv i hovedrollen. Det første skridt er at opbygge et perfekt CV. I bloggen nedenfor tager vi dig trin for trin gennem alle de afsnit, der kan hjælpe dig med at øge dine chancer for at komme til din ønsket arbejdsplads.

Lav dit CV nu
CV-eksempler Marketingmedarbejder

Hvad laver en marketingmedarbejder?

Hvis du arbejder med marketing, har du et alsidigt job. Du kan beskæftige dig med forskellige typer af kampagner, branding, events eller kommunikation. Ofte er der ikke to dage, der er ens, og hver arbejdsgiver vil fortolke rollen som marketingmedarbejder lidt forskelligt. Du kan f.eks. søge en stilling som marketingassistent, marketingkoordinator, kommunikationsmedarbejder eller junior marketingmedarbejder.

Normalt har alle mellemstore virksomheder en separat marketingmedarbejder eller marketingafdeling, der er ansvarlig for organisationens relevante mål. Generelt er det overordnede mål at øge virksomhedens salg eller overskud. Gennem en ofte kreativ fortolkning er en marketingmedarbejder i stand til at pirre kundens opmærksomhed. Derfor er et kreativt og professionelt CV som marketingmedarbejder et vigtigt kort, du har i hånden, når du skal overbevise potentielle arbejdsgivere om dine kvaliteter.

Hvordan skriver man et CV som marketingmedarbejder?

Som marketingassistent forventes det, at du besidder visse kvaliteter for at kunne udføre jobbet bedst muligt. At have et kreativt sind og være god til at snakke bidrager til de forskellige opgaver, der er forbundet med stillingen. Disse omfatter udarbejdelse af marketingstrategier, skabelse af indhold, gennemførelse af markedsundersøgelser og koordinering af events.

Personlige oplysninger

Under overskriften personlige oplysninger er det vigtigt, at du skriver dine personlige oplysninger korrekt. På den måde ved den, der rekrutterer, hvem han eller hun har med at gøre. Det er derfor en god idé at skrive for- og efternavn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer og fødselsdato.

Som marketingmedarbejder er du også i regelmæssig kontakt med kunder, eksterne partnere og andre interessenter. Derfor er det også i disse tilfælde en god idé at tilføje et godt professionelt foto til dit CV, samt et link til din LinkedIn-side.

Glem ikke at kigge på din LinkedIn-side, der kan være oplysninger, som ikke længere er korrekte, og der skal måske foretages nogle opdateringer.

Hvis du er en marketingmedarbejder, der er meget på farten eksternt, anbefales det, at du også nævner, at du har et kørekort. Du kan også inkludere andre særlige persondata under denne overskrift.

Navn: Louise Jensen

Funktion: Marketingmedarbejder

Adresse: Bredgade 12, 3730, Nexø

Telefon: +45 87 65 43 21

E-mail: [email protected]

Fødselsdato: 5. september 2000

LinkedIn: /in/louisejensen

Kørekort: B

Profil

Som marketingmedarbejder skriver du ofte kreative tekster for at sælge produkter og/eller tjenester. I dit CV gælder det om at sælge dig selv på en professionel, unik og kreativ måde. I din profiltekst, er det op til dig at skrive en kreativ tekst, der forklarer den indflydelse du kan have på virksomheden. Det gør du i et par fængende sætninger og introducerer også kort dig selv eller din baggrundshistorie.

Som drevet marketingmedarbejder med over tre års erhvervserfaring inden for eventbranchen, er jeg i stand til at bruge min kreativitet til at nå ud til forbrugerne på en engagerende måde. Jeg har et skarpt øje for detaljer og stræber hele tiden efter det bedste resultat. Min positive indstilling gør mig til en holdspiller, der ikke går af vejen for en udfordring. Mit mål er altid at nå målene og nå ud til kunderne på en meningsfuld måde.

Erhvervserfaring

Dernæst er det tid til den vigtigste del af dit CV, nemlig en beskrivelse af din erhvervserfaring. Ved at vise relevant arbejdserfaring vil en rekrutteringsansvarlig vide, hvad du er i stand til, og hvor dine interesser ligger.

Hvis du virkelig vil imponere med dit curriculum vitae, er det en god idé at nævne opnåede succeser og resultater. Det kan du gøre ved specifikt at nævne, hvad du har opnået med dit arbejde og dine kampagner, og udtrykke det i tal og procenter.

Det er vigtigt at forstå, at det kun er din relevante erhvervserfaring, der betyder noget, og en rekrutteringsmedarbejder er mest nysgerrig efter din seneste erhvervserfaring. Det er derfor, du mævner den først. Hvis du har mindre erhvervserfaring, fordi du er nyuddannet, kan det være relevant at tilføje andre erfaringer, som måske ved første øjekast virker mindre relevante, men som faktisk kan gavne dig. Det kan f.eks. være et bijob som billetsælger i en biograf eller erfaring som salgsassistent i en skobutik.

Marketingmedarbejder, Ticketguys
januar 2021 - Nu

  • Administrerede virksomhedens indholdsstrategi, herunder oprettelse og udgivelse af relevante blogindlæg, opdateringer på sociale medier og nyhedsbreve.
  • Udviklet og implementeret digitale marketingkampagner, hvilket resulterede i en stigning på 30 % i trafikken på hjemmesiden.
  • Analyserede markeds- og konkurrencedata for at identificere muligheder for produktudvikling.
  • Koordinerede events og messer for at øge brand awareness og generere leads.
  • Samarbejdede med designteamet om at skabe marketingmaterialer og visuelt indhold, der fremmer brandidentiteten.

junior marketingmedarbejder, DigitalJourney
januar 2020 - november 2021

  • Støttede marketingteamet i udførelsen af kampagner for forskellige kunder i forskellige sektorer.
  • Udførte markedsundersøgelser, herunder konkurrenceanalyse og målgruppeundersøgelser.
  • Oprettede og administrerede profiler på sociale medier for kunder, hvilket resulterede i en stigning i antallet af følgere og engagement.
  • Hjalp med at udarbejde marketingrapporter og analyserede resultatdata for at komme med anbefalinger til optimering.

Uddannelse

For at blive marketingmedarbejder er det ikke obligatorisk at have gennemført en specifik uddannelse. Men for at have et godt fundament er der flere uddannelsesmuligheder. En mulighed er 'Erhvervsuddannelse i Marketing og Kommunikation'. En anden mulighed er universitetsbacheloruddannelsen 'Erhvervsøkonomi'.

Blev dit afsnit om din uddannelse ikke så omfattende? Så gå mere i detaljer med din(e) uddannelse(r) ved f.eks. at forklare dit afgangsfag eller dine specialiseringer. En rekrutteringsmedarbejder er også interesseret i din senest afsluttede uddannelse, og derfor nævner du den først.

Erhvervsøkonomi (bachelor), Copenhagen Business School
september 2013 - april 2018

Kurser og certifikater

I afsnittet om kuser og certifikater har du mulighed for at skille dig ud og vise din ekstra interesse for området. Som marketingmedarbejder er der mange muligheder for at blive ved med at uddybe og udvikle sig selv. Du kan tænke på kurser i digital markedsføring, produktmarkedsføring, kundeoplevelser og branding. Det vil vise en potentiel arbejdsgiver, at du er villig til at investere i dig selv og øge din viden, selv efter at du har taget en uddannelse. Du nævner kurserne ved at nævne kursets navn efterfulgt af årstallet for afslutningen.

Kurser

  • Branding og forretningsudvikling - 2022
  • SEA - 2021

Færdigheder

En anden vigtig overskrift i dit CV er afsnittet om færdigheder/kompetencer. Det er her, du lister de færdigheder, der er vigtigst for det job, du søger. Det kan du gøre ved kort at nævne de relevante færdigheder efterfulgt af en rangordning med symboler eller tal.

  • Skabelse af indhold
  • Håndtering af sociale medier
  • Digital markedsføring
  • Markedsundersøgelser
  • SEO-optimering
  • Tekstforfatning
  • Styring af kampagner
  • Analyse af data
  • Brand-strategi
  • E-mail-marketing
  • Projektledelse
  • Kreativitet
  • Analytisk tænkning
  • Fokus på kunderne
  • Kommunikationsfærdigheder

Udfyld dit CV med yderligere sektioner

Måske vil du gerne give dit CV et "ekstra touch". I så fald har du mulighed for at tilføje ekstra afsnit til dit CV. Det er vigtigt at holde dit CV velorganiseret og ikke overbelaste den rekrutteringsansvarlige med information. Vi giver derfor nogle eksempler på ekstra emner, du kan tilføje nedenfor, men lad din kreativitet få frit løb, hvis du vil give det en anden fortolkning.

  • Praktikophold: Du kan tilføje afsnittet om praktikophold, hvis du f.eks. begynder at arbejde som junior marketingmedarbejder og stadig mindre relevant erhvervserfaring.
  • Sprog: Tjek nøje, om stillingen kræver, at du laver marketingaktiviteter på andre sprog. Hvis det er tilfældet, er det en god idé at nævne det, selv om du er dygtig til andre sprog.
  • Hobbyer og interesser: At tilføje hobbyer og interesser er en god mulighed, hvis du gerne vil vise lidt mere af din personlighed på papiret.

Hvordan skiller du dig ud med dit CV som marketingmedarbejder?

Som nævnt tidligere, kan hver marketingfunktion udfyldes forskelligt. Det afhænger af virksomheden, målsætningerne, den ledige stilling eller det marked, virksomheden opererer på. Derfor er det vigtigt, at du hele tiden tilpasser dit CV til den ledige stilling. Sørg for at læse hvert jobopslag omhyggeligt og undersøg, hvad der forventes af dig. Desto større chance har du for at få jobbet.

Udformningen af dit CV

Som marketingmedarbejder kan du måske lægge al din kreativitet i den skrevne tekst på dit CV, men designet af dit CV er også vigtigt. I så fald har du mulighed for at bruge en CV-skabelon. Med en CV-skabelon har du med få klik et perfekt designet CV, så du kan overraske læseren af dit CV.

Lav et perfekt CV i 3 trin

Overgå dine konkurrenter med et perfekt CV. Få tips fra rigtige karriereeksperter, og øg dine chancer for at få et job.

author avatar
Skrevet af
Joost Buitenhof
Joost startede sin karriere i rekrutteringsverdenen allerede under sine studier i erhvervsøkonomi med et deltidsjob som rekrutteringsmedarbejder. Denne rolle udviklede sig til en karriere, hvor han havde flere stillinger inden for rekruttering og til sidst blev rekrutteringsleder. Med tiden voksede hans ønske om nye udfordringer dog. Nu bruger han sin ekspertise til at skrive og anmelde tekster, en spændende ny drejning i hans professionelle udvikling.